Tens la joia amagada a les muntanyes i als rius, tens la pau de les estrelles i el silenci del sol.
Els ocells que tu empares m'ho han dit...

dimecres, 11 d’abril del 2012

ENTREVISTES DE SETMANA SANTA (i 5)


MARIA SANCHEZ, Monitora i alumna del curs de monis
19 anys i ve de Vilanova i la Geltrú. Fa pocs anys que és a Colònies, però hi participa de manera molt activa. Dun inici sembla tímida, però només has dacostar-thi per encomanar-te de la seva energia i lalegria que desprèn. Aquest és el segon estiu com a monitora a Pineta 2. Aquest estiu farà Mitjans 2, i és probablement la cap de grup amb més il·lusió de la tanda. Aquesta Setmana Santa ha fet el Curs de Monitors a Pineta, organitzat per Adhara.
 

Maria, quan vas començar a venir a Pineta de nena? Qui thi va portar?
Vaig començar a venir a Pineta a Adolescents, fent Refugi. El meu germà Pablo va venir alguns anys com a nen, va fer Petits, Mitjans i Grans a Pineta. Després ho va deixar i es va tornar a reincorporar fent Adolescents, a Caravana. Llavors ell manimava a que mapuntés, però jo de petita anava a un esplai de Vilanova, i ja feia sortides i campaments destiu amb ells, i haver danar sola a unes altres colònies em feia una mica de cosa. Després dalguns anys, vaig decidir-me a venir i vaig fer Refugi, Caravana i després Sensi.

I quin record tens dels teus anys com a nena, per decidir-te després a fer Sensi i quedar-te a Colònies Jordi Turull com a monitora?
Em va tocar un grup de monitors genial, i em van sorprendre molt el primer any. Lactitud que tenien, la forma de dur a terme les activitats, els personatges, la motivació... era bestial, sincerament! I també la gent que vaig conèixer en aquells dos anys. A Refugi els vaig conèixer a la majoria, tot i que no entenia molt el fet que hi haguessin entre ells dos grups tant diferenciats. Després ja vaig entendre que uns venien de Pineta 1, els altres de Pineta 2, i jo estava per allà al mig! I després ja a Caravana vam fer un grup molt unit.

Com has arribat a ser cap de grup?
Doncs quan es va fer la revisió general de tanda, lany passat, es va comentar que els monitors de segon any, com jo, potser no tenien la suficient experiència per ser cap de grup, i per això no mho esperava gens, i em va sobtar molt quan mho va dir lEva. Em va fer molta il·lusió! Magrada portar les coses al dia i organitzades, i també transmetre el que diuen els caps de tanda i estar pendent de la gent del meu grup.

Lany passat va ser Camps. Aquest, Curs de Monitors. Com va?
Molt bé, pensava que seria més dur però ens ho estem passant molt bé! Les sessions són més dinàmiques del que m’imaginava.

Què et veus fent en els teus propers anys a colònies?
A mi magradaria seguir fent grup a Pineta 2 alguns anys, encara que també em fa molta gràcia fer una tanda xula a Adolescents. A lAGO daquest any vaig veure que hi havia pocs monitors motivats en fer una tanda dadolescents, i penso que si tanimes, et busques un bon grup de monitors, pots currar-tho i que surti una tanda ben xula!

2 comentaris:

  1. Hola Maria, felicitats, segur que seràs un cap "estupendo".
    Espero veure´t a Pineta aquest estiu.

    Mar Adam
    Sant Pere de Ribes

    ResponElimina
  2. Mar petita!!! Moltes gràcies guapíssima!!!

    Oi tan que ens veurem per Pineta aquest estiu, no ho dubtis pas!!!

    Espero que el curs hagi anat fantàsticament bé!!! I preparat, perquè aquest estiu a Pineta en espera una gran aventura!!!

    un petó molt i molt fort de la teva monitora de petits,

    Maria.

    ResponElimina

Digue's la teva!